Speideren

Arendal Frikirkes speidergruppe (Arendal FSK)

FSK står for Frikirkens Speider Korps og vi er tilknyttet Norges Speiderforbund.

Hva er speiding?

Speiding er friluftsliv året rundt og opplevelser sammen med andre. Speiding er samarbeid om oppgaver og speiding er vennskap som oppstår og utvikles – også på tvers av landegrenser. For speiding foregår over hele verden og er en internasjonal, ideell bevegelse med ca. 38 millioner medlemmer i mer enn 150 land. Speiding handler om å engasjere seg for andre enn seg selv, både for dem du har rundt deg og for mennesker du ikke kjenner.

Det er ikke lett med få ord å fortelle hva speiding er. Du kan være speider nesten hele livet og i løpet av speidertiden gjør du da naturligvis masse forskjellig. Men sentralt i all speiding står friluftsliv, vennskap, samarbeid og opplevelser.

Mange grunner til å være speider

Grunnene til å drive speiding er mange. Ha det gøy, være ute i naturen, være sammen med gode venner og få nye venner, utfordre seg selv, lære og oppleve noe nytt og spennende, reise på leir og mye mer. Men formålet med speiding er å utvikle selvstendighet og ansvarsbevissthet hos barn, unge og voksne.

Organisasjon

Norges speiderforbund er en barne- og ungdomsorganisasjon som består av ca. 20.000 medlemmer. Medlemmene er organisert i rundt 500 lokale speidergrupper fordelt på kretser og korps. Norges speiderforbund er et av to speiderforbund i Norge, og utgjør sammen med KFUK-KFUM- speidere Speidernes fellesorganisasjon, som har i oppgave å utvikle og styrke speiderarbeidet i Norge.

Møtene

Vi møtes mandager kl 17.15 til kl 19.15. Vi har to grupper: 1.-3. klasse og 4.-10. klasse. Mesteparten av møtene er utendørs, men noen er i Arendal Frikirke. Se program eller ring lederne. Foreløpig program for våren 2022
Oppmøte når vi skal til Biejordene er ved kortenden av Maxis kjøpesenter. Derfra går vi inn til området vårt.

Klær/utstyr

Det er ofte vått over Biejordene, så støvler og klær etter vær er best! Vi er ute mesteparten av året. Merk personlig utstyr med navn og telefonnummer.
– Sekk med sitteunderlag
– Regntøy
– Kniv
– Lommelykt
– Refleksvest

Leder i Arendal FSK

Kontakt Gro Anita Vehus tlf. 958 94 915, eller besøk oss i Facebookgruppa vår her.